UP
TO
DATE
UP TO DATE FESTIVAL
7-8.09.2018 BIAŁYSTOK
POZDRO TECHNO SOUND SYSTEM RRRKRTA

Dwa lata po doskonale przyjętym przez europejską krytykę debiutanckim albumie, Resina powróciła z osobistym, „pełnym napięcia i porywającym” wydawnictwem pt. „Traces".

www.fat-cat.co.uk/release/traces

Karolina Rec (Resina) podpisała na początku 2016 roku kontrakt płytowy z legendarną brytyjską wytwórnią FatCat Records, a dokładnie z jej „post- klasycznym” oddziałem - 130701. Wspomniany pierwszy album Resiny ukazał się we wrześniu 2016 i jest owocem eksperymentów łączących wiolonczelę z prostymi narzędziami elektronicznymi. Resina wielokrotnie udowodniła, że doskonale potrafi wykorzystać te same narzędzia do występów na żywo. Mimo minimalistycznej formy, niezwykle sugestywnie buduje napięcie i hipnotyczną, wciągającą dramaturgię — oszczędność i sposób kształtowania narracji w tym wypadku przekłada się na intensywność oddziaływania na słuchaczy.

Karolina na przestrzeni ostatnich dwóch lat stworzyła ścieżkę dźwiękową do "Dnia Czekolady" Jacka Piotra Bławuta (wraz z kompozytorem / perkusistą Hubertem Zemlerem), współpracowała z Zamilską przy kompozycji ‘Closer’ oraz zagrała koncerty w całej Europie dzieląc scenę m.in. z Sarah Neufeld, Godspeed You! Black Emperor , Owenem Pallettem, Hauschką i Ian’em William Craig’iem. Najistotniejsze występy miały miejsce na kuratorskich koncertach 130701/FatCat w trakcie Tallinn Music Week i The Brighton Festival, natomiast Polskie koncerty odbyły się m.in. podczas Gdańskiej edycji Boiler Room, festiwalu Unsound czy w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Kolejne koncerty w Wlk. Brytanii - w ramach Londyńskiego „Daylight Music” i w Bristolu (wraz z Sarah Neufeld) spotkały się ze znakomitym przyjęciem.

Resina dołączyła również do grona swoich ulubionych kompozytorów takich jak Max Richter, Swans, Jóhann Jóhannsson, Nick Cave, Ben Frost, Ian William Craig, podpisując kontrakt publishingowy z Mute Song.

facebook